Pozycjonowanie long tail to oferta kierowana do właścicieli dużych serwisów, w szczególności sklepów online. Wykorzystanie pełnego potencjału sklepu internetowego, który posiada szeroki i w dodatku często aktualizowany asortyment może nie być możliwe lub ekonomicznie uzasadnione przy zastosowaniu pozycjonowania na określone frazy.

Niska precyzja wyników wyszukiwania dla fraz ogólnych skłania użytkowników do kierowania zapytań bardziej złożonych. W efekcie strona wyników wyszukiwania prezentuje lepiej wyselekcjonowane odnośniki do witryn, które tym samym mają większą szansę na konwersję.

Podstawową zaletą long tail jest możliwość znacznego obniżenia kosztów przy jednoczesnym obniżeniu konkurencyjności pozycjonowanych fraz. Za generowanie ruchu w wariancie long tail odpowiada znacznie szerszy zakres bardziej dokładnych słów kluczowych, które dysponują większym potencjałem sprzedaży, a w efekcie podnoszą wskaźnik ROI całej kampanii. Poniższy schemat prezentuje opisaną zależność.

Czy wiesz że...?

Frazy „long tail” konwertują 2,5 raza częściej niż krótkie, ogólne frazy.

 

Do podstawowych zalet kampanii pozycjonowania long tail zaliczyć można:

  • podwyższony współczynnik konwersji oraz lepszy ROI,
  • niższy współczynnik odrzuceń,
  • wysoka stabilność wyników pozycjonowania long tail oraz szybsze efekty prowadzonej kampanii,
  • większa liczba odwiedzanych przez użytkownika stron i bardziej równomierny ruch przychodzący,
  • podwyższone bezpieczeństwo w stosunku do kampanii pozycjonowania na frazy.

Kampanie pozycjonowania long tail rozliczane są w modelu opartym o efektywność, którego podstawą jest wygenerowany ruch przychodzący.

HopNaTop w liczbach
95%
fraz będących w TOP10
> 2000
pozycjonowanych fraz
>140
zrealizowanych kampanii AdWords
91%
przedłużonych umów
Ewcia
X
pozycjonowanie w poznaniu marketing internetowy poznań
Imię i nazwisko
Nazwa firmy (opcjonalnie)
Adres e-mail
Numer telefonu (opcjonalnie)
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Orientacyjny budżet (opcjonalnie)
X